2021 10 01 – 11 06

Ši paroda – tai tęstinio dviejų menininkų projekto dalis. 2019 metais Fotografijos galerijoje Panevėžyje buvo eksponuota pirmoji Ž. Kropo ir G. Alvarez fotografijų ciklo „Amorfo“ dalis.

„Kaip pavaizduoti judėjimą arba kaip pavaizduoti besvorį ar beformį objektą?  Tikriausiai tai sudėtingiausias uždavinys, su kuriuo fotografija dorojasi nuo pat savo vystymosi istorijos pradžios. Visiškai suprantama, kad fotografijos medija nefiksuoja laiko atkarpos, kurioje vykstantis judėjimo procesas tampa įamžintu, per laiko tėkmę išskleidžiamu objektu. Nors fotografija fiksuoja tik akimirką, trunkančią sekundės dalį, o tai reiškia judėjimo akimirką, tačiau ši skirtis, egzistuojanti tarp fotografinio ir kinematografinio kadro, mums visiškai netrukdo įsivaizduoti ir mąstyti apie besitęsiantį ir galbūt niekados nesibaigiantį judesį bei judėjimo fenomeną apskritai. Būtent tokias mintis apie objektą, kuris yra besvoris, beformis ir nutikęs judėjimo akimirkoje, man sukelia tarptautinis menininkų kūrybinis duetas. Lietuvis Žilvinas Kropas ir argentinietis Guillermo Alvarez jau kurį laiką puoselėja abejingų nepaliekantį fotografijų ciklą „Amorfo“ , – rašo prof. dr. Remigijus Venckus.

Meno kritikas  atkreipia dėmesį į portreto fenomeną, kurį savo kūriniuose dekonstruoja Ž. Kropas ir G. Alvarez.

„Jų sukurti portretai kviečia ne klausti apie tai, kas yra vaizduojama nuotraukoje, kokie vyrauja identifikaciniai elementai, leidžiantys įvardinti vieną ar kitą asmenybę, bet kviečia aktualizuoti tai, kas vyksta su mumis pačiais – žiūrovais. Čia aktualu tai, kaip mes priimame bauginančius, beformius veidus, tarsi atvaizde reprezentuojančius nei gyvus, nei mirusius vaiduoklius.

Toks perregimas, išblaškytos formos portretas yra gerokai intymesnis už tą, kuriame galime lengvai identifikuoti asmenį. Taip yra todėl, kad Ž. Kropas ir G. Alvarez sukuria paslaptimi apgaubtus atvaizdus. Čia nepažįstamieji nuo pat žiūrėjimo akto pradžios iki pat pabaigos taip ir lieka keistais anonimais, tarsi neįvardijamais kitais “,– teigia prof. dr. Remigijus Venckus.

Parodos autoriai jau ne vienerius metus kuria alternatyvios fotografijos srityje.

Guillermo Alvarez yra profesionalus menininkas ir mokytojas, gyvenantis ir kuriantis Buenos Airėse, Argentinoje. Jis yra baigęs audiovizualinės žiniasklaidos studijas. G. Alvarez kuruoja meno renginius, veda seminarus, organizuoja kūrybinius projektus. Kūryboje menininkas dažniausiai taiko senovines, alternatyvias fotografijos technikas – pinhole, šlapio kolodijaus, cianotipijos.  Nuo 2014 metų dalyvauja grupinėse parodose Argentinoje, Meksikoje, Ekvadore. 2010–2017 metais G.Alvarez dirbo fotografijos ir alternatyvios fotografijos metodų mokytoju. 2015 metais kūrėjui buvo įteiktas vyriausybės apdovanojimas už darbą viešosiose mokyklose.

Panevėžyje gyvenantis Ž. Kropas yra alternatyvios fotografijos kūrėjas ir edukatorius. Nuo 2012 m. menininkas yra Panevėžio fotografų draugijos narys, nuo 2017-ųjų jo kūrybą pristato „Gabrielės meno galerija“ (Kaunas). Meno kūrėjo statusas fotografui buvo suteiktas 2019 m., o nuo 2020 m. Ž.Kropas yra Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys. Kūrėjas rengia autorines parodas ir yra aktyvus grupinių renginių dalyvis, jo nuotraukos demonstruotos Lietuvoje, Lenkijoje, Jungtinėje Karalystėje, Pietų Korėjoje, Vietname, Argentinoje, Čilėje, Meksikoje, Baltarusijoje. Ž. Kropo kūryba išsamiai pristatoma Lietuvos, JAV, Prancūzijos, Ispanijos, Meksikos spaudoje, kultūros leidiniuose.